събота, 13 февруари 2010 г.

Издаване на свидетелство за управление на МПС

За София смяната на шофьорската книжка става в КАТ - ж.к.Изток, бул."Драган Цанков" 33. Ако имате кола, пак там трябва да смените и регистрацията на колата и номера й.

Ако сте от друг град попълвате Молба за промяна на местоотчета, която се изпраща служебно до КАТ в съответния град по предишния ви постоянен адрес. Молбата можете да вземете от Информация, където ще ви кажат на кое гише трябва да я подадете. Оттам пък ще ви изпратят да заплатите на каса 2.60лв.

След 30-дневен срок отново се връщате да подадете самите документи за смяна на шофьорската книжка.

Не забравяйте, че ви трябва медицинско свидетелство за съответната категория (за любителска - само очен преглед и вътрешни – кръвно налягане). Две снимки в случай, че личната ви карта е по-стара от 6 месеца. Необходимо е да си носите и личната карта, шофьорската книжка и талона.

Купувате „Заявление за издаване на документ за самоличност”, което е същото като за лична карта и го попълвате (не се подписвайте на жълтото поле!), като отметнете съответния документ за издаване – свидетелство за управление на МПС. За София първо се нареждате на терминалите за билетчета, които указват вашия ред. Бутон „С” е за издаване на ново свидетелство. Подаването на документите се извършва на гишета 34-37, след като изпишат номера от билета ви на електронните табла. От там ще ви изпратят на касата да платите, след което връщате платежното обратно на гишето.

Обикновената услуга е около 20лв. за един месец, а бързата е 42.60 – за 10 дни. Експресна няма!

При получаване на новия документ за самоличност, носете стария, за да бъде унищожен!

За по-актуална информация проверете тук: http://www.kat.mvr.bg/ukazanieSUMPS.htm

Електронните табла, показващи кои номера в момента са на гише, могат да се следят и в интернет на този адрес: http://i-kat.org/

3 коментара:

  1. А случайно да знаете какво става ако след като съм пуснал искане за смяна на местоотчета съм забравил :) и не съм отишъл месеци :)

    ОтговорИзтриване
  2. Ми какво - сменили са ти го и чака в някоя прашна папка ;)

    ОтговорИзтриване
  3. Здавейте. Аз също, като хиляди други хора, попаднах в сагата на това, да си вадя лични документи. Смяната на местоотчета го бях разтълкувала по друг начин, т.е. след като отидох в РПУ9 Люлин, за да си подам заявления за лична карта и шофьорска книжка, се оказа, че мога само за първото, защото шофьорската ми книжка е издавана в друг грат. Пратиха ме в КАТ, там щели да ми обяснят. Междувременно се опитвах да намеря информация по въпроса, не открих телефони на КАТ, но намерих електронни адреси, на които зададох въпросите си. Отговори ми служител на МВР, според който трябва да изчакам издаването на лична карта, след което с нея да отида в КАТ и да си попълня заявлението за СУМПС, вкл. се попълва молба за смяна на местоотчета. Тогава реших да следвам този съвет. Изчаках си 1месец, взех си личната карта...и изведнъж, се оказва, че трябва да подам молбата за смяна на местоотчет, да изчакам вероятно месец, докато пътува из пощите из страната, след което да се редя на опашката пред КАТ и да си изчакам още един месец, за да ми издадът шофьорска книжка. Това за мен е абсурдно. В момента съм подала въпросната молба за смяна на местоотчет, но се опитвам да намеря логично обяснение за това и начин да съкратя процедурата. На свой ред исках да попитам, след като се изчака месеца за смяна на местоотчета, какво се получава от КАТ-нещо като одобрение за смяна на местоотчета, с което отивам и подавам документите си за шофьорска книжка?

    ОтговорИзтриване